Op internet staan onnoemelijk veel huizen te koop. Hoe zorg je nu dat die van jouw daartussen opvalt bij de juiste doelgroep?
Doelgroep
Bedenk eerst wie je doelgroep is op basis van de kenmerken van je huis:
- Wat is de vraagprijs van je woning?
- Hoeveel slaapkamers heb je?
- Is er een lift?
- Is je huis begaanbaar voor mindervaliden?
- Is er buitenruimte? Terras of tuin? Hoe groot?
- Wat is de ligging van jouw huis? Welke voorzieningen zijn dichtbij? Welke niet?
Op basis daarvan krijg je een idee wie mogelijke kandidaten zijn voor jouw huis.
Inrichting en tekst afstemmen
Stem de inrichting en sfeer hierop af. Zorg vervolgens dat dit goed in beeld wordt gebracht. En leg in de tekst de nadruk op de (externe) elementen die voor jouw doelgroep het meest relevant zijn. Zoals het moet daarop afgestemd zijn.
Geen idee hoe?
Schakel een vastgoedstylist in. Vastgoedstylisten doen niet anders dan huizen klaar maken voor de verkoop. Een stylist zorgt ervoor dat een kijker een koper wordt! Door de juiste indeling, het benadrukken van de pluspunten en het realiseren van een bepaalde sfeer.
Uit onderzoek is gebleken dat huizen die professioneel gestyled en gefotografeerd zijn, hogere bezoekersaantallen hebben. En in nieuwbouwprojecten is de ingerichte modelwoning meestal als eerste verkocht.